Najzdraviji hobiji za seniore – od kućnih aktivnosti do umetnosti
/
/
Najzdraviji hobiji za seniore – od kućnih aktivnosti do umetnosti

Najzdraviji hobiji za seniore – od kućnih aktivnosti do umetnosti

Čovek koji zađe u određene godine treba posebnu pažnju da posveti svojoj mentalnoj snazi i, u određenom procentu, održavanju fizičke pokretljivosti. Kako su godine rada za Vama, dolazi do stvaranja viška slobodnog vremena a onda, neminovno, dolazi do pokazivanja godina na telu.

Svi problemi sa zaboravnošću, nagomilavanjem viška kilograma i smanjenjem pokretljivosti zglobova mogu se preduprediti usmeravanjem pažnje na aktivnosti koje su idealni hobiji za starije, kojima možete ispuniti slobodno vreme i upotpuniti dan. Mnoge od njh možete obavljati i sami, ali i u društvu prijatelja i porodice, ili sa svojim unucima.

Šahovska tabla sa figuricama#1 Idealni hobi za stare možete naći i u kući

Iako možda ne deluje preterano privlačno, hobiji za stare mogu biti i kućni poslovi sada kada nemate poslovnih obaveza, mogu predstavljati pravo osveženje za Vašu svakodnevnu rutinu. Kretanje kroz kuću i upošljavnje različitih mišića na telu veoma će prijati i vašem zdravlju i poboljšaće sveukupnu pokretljivost.

Ukoliko niste sigurni u sve svoje performanse, uvek se za pomoć možete osloniti na svoje ukućane, unuke, ili unajmiti i pomoć u kući, što bi možda bila i najbolja opcija jer, pomoć u kući je posao koji zahteva pažnju, a osoba koju unajmite da Vam pomogne, koncentrisaće se samo na Vaše potrebe.

Sa nekim u saradnji, ili samostalno, možete se fokusirati na nekoliko zanimljivih aktivnosti u kući, na čiji pozitivan uticaj ste možda i zaboravili. O čemu je reč? Navodimo nekoliko predloga u nastavku…

Baštovanstvo ili briga o cveću

Baštovanstvo je jedna od omiljenih aktivnosti penzionera, jer je nabolji način da zadrže onaj osećaj korisnosti dok doprinose za sebe i svoje najmilije. Nema lepšeg osećaja nego kada u sezoni voća i povrća, uspete da svojim unucima obezbedite zdravu, organsku hranu koju ste sopstvenim rukama odnegovali.

Svi koji se bave negovanjem sveća, njegovim okopavanjem ili zalivanjem, govore o blagotornom uticaju cveća na psihu, i naročito su ponosni na razgovor sa cvećem. Cveće tako može da doprinese dobrom raspoloženju, a poznati su i drugi, pozitivni uticaji u odnosu sa cvećem, na sveukupno zdravlje pa predstavlja možda i idealni hobi za starije.

Briga o kućnom ljubimcu

Da li ste oduvek želeli kućnog ljubimca, ali zbog poslovnih obaveza ili suživota sa većim brojem ljudi niste želeli da to malo biće bude zapostavljeno na bilo koji način? Naročito ako ste u situaciji da živite sami, kućni ljubimac će vam biti i životni saputnik i uvek će vam pružati ljubav i društvo, za kojim mnogi stari čeznu.

Mali, krzneni prijatelji uspešno otklanjaju stres i napetost, podstičući reakcije u mozgu koje stimulišu osećanje sreće i zadovoljstva. Osobe koje imaju kućne ljubimce imaju manji rizik od oboljevanja od depresije i imaju zdravije srce.

Nova kulinarska saga

Još jedan divan način da uposlite sebe, a obradujete prijatelje i porodicu, je da ih okupite na ručku, za koji ćete se sami potruditi da ga pripremite. Možete se baciti i na pripremu internacionalnih specijaliteta, ili pokušati sa pokretanjem sopstvenog bloga – ukoliko ste vičniji kuhinji.

#2 Posvećivanje umetničkoj strani ili otkrivanje novog talenta

Hobiji za seniore su tu upravo da bi delovali stimulativno na mozak i sprečili gubitak pamćenja ili oboljevanje od demencije. Hobiji za starije koji uklučuju umetničke procese će odmoriti vaše misli i dati vam malo drugačiji pogled na svet, a adekvatnu umetničku aktivnost izaberite shodno svojim željama ili naklonostima.

Najlepši hobi za starije – ples i muzika

Da li vam je neko rekao da je kasno da naučite da svirate neki instrument? Idealno je vreme da im pokažete koliko su se prevarili. Ne dajte se obeshrabriti pred učenjem nota i pokreta ruku ili nogu – posvetite tome nešto više vremena nego što biste ranije, i dodajte u svoje životno iskustvo taj klavir ili violončelo.

Plesanje, takođe, nije samo zabavno, već predstavlja i odličan vid rekreacije i socijalizacije. Ples utiče na poboljšanje balansa i bolju koordinaciju, pa samim tim sprečava rizik od padova i preloma.

Pisanje i čitanje

Sada imate sve vreme ovog sveta da pročitate sve one divne knjige koje ste zapostavljali tokom godina rada. Uživajte u knjigama omiljenog žanra, ali se oprobajte i u novom, drugačijem štivu – vidite kako to danas funkcioniše. 

Čitanje i pamćenje situacija, naziva i imena, poboljšaće vašu memoriju a može doprineti i još boljem i elokventnijem izražavanju. Nikad se ne zna – možda budete dovoljno inspirisani, i ne odolite da zapišete pokoju reč i sami.

Pišiti najpre o svom životu, o situacijama u kojima ste plakali, bili veseli ili koje su vas naterale da se mejnate. Pisanje o tim situacijama držaće vas u emotivnoj ravnoteži i sprečiće promene raspoloženja i zaboravnost. Osim toga, mlađi naraštaji uvek vole da imaju sećanje na svoje roditelje, bake i deke.

Kreativni hobiji za starije – slikanje, crtanje i vajanje

Ukoliko ne uspete da nađete adekvatan način da izrazite svoja osećanja ili se ne usuđujete da o tome razgovarate sa ukućanima ili prijateljima – novi, najbolji, saveznik neka vam budu slikarsko platno, čak običan list papira, neki predmet ili glina

Nije potrebno da budete Van Gog, dovoljno je da pustite ruku da sama prikaže bes, ljutnju, tugu ili sreću. Upišite se na neki od naših kurseva slikanja ili vajanja – prijaće vam druženje sa drugima koji su u vašoj dobi, a svaka naučena veština može zlata da vam vredi, to se nikad ne zna.

Bake na kafi#3 Društvene igre – lak način da očuvate inteligenciju

Društvene igre su verovatno najpopularniji oblik zabave, naročito među muškom populacijom u starijem dobu. Svakodnevni odlazak u park na partiju šaha sa prijateljima penzionerima, osim što će vas zabaviti odlična je vežba i za moždane vijuge, odnosno za inteligenciju.

Od remija, preko tablića do šaha, društvene igre su odličan način da um starije osobe bude bistar. Tako, smanjujete rizik od oštećenja na kognitivnom nivou, pa samim tim smanjujete i rizik od Alchajmera i drugih oblika demencije. 

#4 Kretanje – osežavanje sportskog duha

Nemojte misliti da to što ste stari da vam daje za pravo da propuštate treninge, kretanja uopšte ili da se plašite potencijalnih povreda. Baš da biste predupredili potencijalne povrede ekstremiteta ili kukova – kosti treba jačati, a mišiće održavati dovoljno istegnutim i pokretnim.

Idealne vrste sporta za starije stanovništvo nisu strogo propisane, prosto treba slušati svoje telo i ugađati mu, ali je preporučljivo barem dva puta nedeljno odlaztiti na jogu ili plivanje

Joga ima i mentalne i fizičke benefite na sve, pa tako i na starije osobe. Ovakvi hobiji za stare umanjuju hipertenziju i stres, jačaju kosti i utiču na poboljšanje ravnoteže. 

Plivanje će uspešno umanjti bolove izazvane osteoporozom i drugim oboljenjima mišića i kostiju. Uz to, plivanje i joga pozitivno deluju i na kardiovaskularni sistem, podižu energiju i podrstiču lučenje hormona sreće.

Kako se imati hobi proteklih godina smatralo luksuzom, ili gubljenjem vremena, kada je ionako teško sve postići – danas vas ništa ne sprečava da učinite nešto za svoje psihičko i fizčko zdravlje implementirajući male promene u vidu hobija, koji će vam pomoći da doživite poznu i veoma srećnu starost.

Start typing and press Enter to search

Shopping Cart